vrijdag 4 oktober 2013

Pannenlappen

...uit grootmoeders tijd

Iedereen in de familie kent de pannenlappen van mijn oma.
De pannenlappen die mijn overgrootmoeder voor haar kinderen heeft gehaakt.

Het patroon heeft zij op een papiertje geschreven en al die tijd bewaard.

We zijn nu een aantal generaties verder en ik heb de "traditie" voortgezet.
Met een gehaakt voorbeeld en hetzelfde papiertje van mijn overgrootmoeder,
heb ik dezelfde pannenlappen gehaakt voor mijn zus, mijn moeder en voor mezelf.

Het was even freubelen, uithalen en opnieuw beginnen....
Maar met veel geduld en liefde ben ik trots dat het mij is gelukt. 
Over de naam heb ik niet getwijfeld.
Mijn vintage pannenlappen zijn vernoemd naar mijn lieve oma.

Pannenlappen Alie:
Kleur: Oud roze, Olijf, Vintage blauw en Plum
Wol: Anna og Claras Bomuldsgarn
Patroon: Handgeschreven papiertje van mijn overgrootmoeder

Alie © Pluizewol - oktober 2013






4 opmerkingen:

  1. Geweldig ze zijn net als vroeger en de kleur is heel mooi ook ben ik ontroerd door je berichtje over de pannenlap Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wil je het patroon delen?
    Ben er helemaal verliefd op

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zou heel graag het patroon van je willen kopen. Mijn oma haakte ze ook met rode bloemen en groene blaadjes en wit erom heen. Helaas heeft mijn moeder geen patroon. Mijn oma haakte ook de jurkjes. Maar helaas is mijn oma al 19 jaar dood.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn oma had ook van die pannenlappen zoals michaela hier beschrijft. Ik zou ze ook zo graag namaken. Want ze zijn echt tijdloos zoals in de hippe kleuren van Alie zijn ze ook geweldig. Nou baal ik helemaal dat ze het patroontje niet bewaard heeft.

    BeantwoordenVerwijderen