zaterdag 7 december 2013

Engelenkaart

Jaren geleden heb ik eens een engeltje gekocht. Een engeltje van glas in lood. Het lijfje is paars en de vleugeltjes zijn wit. Ik twijfelde geen moment of ik het engeltje moest kopen en het kreeg een mooi plekje aan de muur.

Over de kleur heb ik niet eens nagedacht. Mijn huis had paarse accenten en dat het engeltje ook paars is, is puur toeval.....of toch niet?
Later besefte ik dat de kleuren ook een betekenis hebben. Paars staat symboliek voor hoop en wit verwijst naar het licht van de wereld.

Volgende week ga ik mijn kerstboom optuigen. Een kerstboom met rode kerstballen, een kerstslinger en figuurtjes van hout en stof.
Aan één van de groene takken, hoog in de boom en dichtbij een lampje hangt straks deze engelenkaart. Een klein kaartje gemaakt van gekleurd scrappapier en een gehaakt engeltje. Dat het weer dezelfde kleuren zijn al het engeltje van glas, maakt het wel heel bijzonder.
Achterop het kaartje staat een boodschap, geschreven in onzichtbare letters.
Het zijn enkel mijn gedachten die op het kaartje staan voor de mensen die een engeltje zijn.

Engelenkaart:
Kleur: Hoopvol paars, Wit als sneeuw en winter blauw
Wol: Phildar Cotton 3 en Royal wit
Decoratie: Scrappapier en een klein blauw knoopje


Engelenkaart © Pluizewol - december 2013







2 opmerkingen:

  1. Wat een mooi verhaal
    En de betekenis die je er aan geeft. Marian

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het engeltje van glas in lood heb ik toen in Tsjechie gekocht.

      Als ik iets haak weet ik soms niet eens waarom ik het maak. :-S
      Maar zo zie je maar dat toch alles een betekenis heeft.....

      Verwijderen