zaterdag 7 december 2013

Sinterklaas

Poppenmuts, poppenponcho en poppendeken

Sinterklaas heeft mij gevraagd om Knutselpiet een beetje te helpen. 
Met een schaar en gekleurd papier maakt hij voor iedereen de mooiste surprises, maar freubelen met een bolletje wol en een haaknaald? dat wordt niks.

Een lief klein meisje krijgt van Sinterklaas een pop. En nu kwam hij op het idee om ook een poppenmuts, poppenponcho en poppendeken cadeau te geven.
Het idee was dan wel snel bedacht, maar het maken ervan....hhmmm ;-)

Freubel en knutsel een beetje door! het moet wel 5 december af, zei Sinterklaas.
En zo werd ik benoemd tot Freubel-Knutselpiet.

Freubel-Knutselpiet ging op zoek naar wol en via de digitale weg op zoek naar een haakpatroon. Een mutsje en dekentje is niet zo moeilijk, maar een poncho was voor Freubel-Kutselpiet nieuw. 
Voor de zekerheid neem ik extra wol mee...je weet maar nooit. ;-)

Freubel-Knutselpiet is er maar druk mee geweest. Het was bijna 5 december en tot in de late uurtjes heeft "hij" zitten freubelen. Het moet er ook tip-top uitzien!
Nu nog een roze strik, een paar gouden en zilveren munten erbij, een mooi papiertje erom en het cadeautje kan naar Sinterklaas.

Pakjesavond 5 december.
Het lieve kleine meisje zat Sinterklaasliedjes te luisteren. Wanneer komt Sinterklaas?
Ineens hoorde ze gestommel...boem, boem, boem er werd hard op de deur gebonst. Verbaasd en geschrokken rende ze naar de deur ''Ooo allemaal cadeautjes voor iedereen.''
3 Jute zakken gevuld met cadeautjes voor het lieve kleine meisje en haar grote stoere broer.

Tot volgend jaar.
Liefs Sint en Piet



Sinterklaas - Pluizewol © december 2013






9 opmerkingen:

  1. Hier zal het meisje vast heel blij mee zijn geweest!
    Het ziet er ook prachtig uit!

    Fijne dag!

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel dat je het prachtig vindt.
      Het kleine meisje is mijn nichtje van 6. Ze heeft zoveel gehad, dat ze nog niet beseft wat er allemaal is.


      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Het is ook lief. Komt ook door de vrolijke kleuren.
      Ik hoop dat Yannique (en de pop) er veel plezier mee heeft,

      Verwijderen
  3. Echt gaaf! En wat weer een geweldige kleuren waterval!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te lezen dat je het gaaf vindt.
      En wat betreft de kleuren....tja roze is haar lievelingskleur.

      Verwijderen
  4. Wat ontzettend lief dat je Sint een beetje geholpen hebt. Het is een leuk setje geworden. Ziet hier een 7-jarige jongedame net het plaatje en vraagt wat het is, ik leg uit dat het poppenkleertjes zijn en madammeke vindt het ook wel leuk voor haar pop. Gaat op de to-do lijst. Dank je voor de inspiratie die ik steeds op doe op jouw leuke blog.
    hihi en Mandy; denk dat het hier ook roze gaat worden #lievelingskleur

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hannie van dalen8 juni 2015 om 21:40

    ik zou graag het patroontje willen van de poppen poncho is dat mogelijk .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tuurlijk mag dat. Het is een bestaand patroon van Blij dat ik brei:
      http://blij-dat-ik-brei.blogspot.ie/2015/03/kinderponcho.html

      Je begint met een aantal lossen. Haak een x-aantal lossen tot het om het hoofdje van de pop past.
      Ga dan verder met het haakpatroon zoals het voorbeeld.
      De hoogte bepaal je zelf. De poncho die ik heb gehaakt heeft 12 toeren.

      Succes en veel haakplezier.

      Een creatieve groet van Mandy

      Verwijderen