zaterdag 18 januari 2014

Lente vaas

Het is winter, maar koud is het niet. Er is geen sneeuw, geen ijs en het vriest niet, dat is toch winter?
Het voelt alsof het lente is.
Blauwe lucht, een paar warme stralen van de zon, de schaapjes en de koeien in de wei, de bloemen die bloeien, dat is lente...zucht.
Elk seizoen heeft zijn charme. Als de laatste sneeuwvlok naar beneden dwarrelt, de dauw weer vroeg in de ochtend wegtrekt, dan weet je dat de lente komt.


Al is het winter, deze lente-vaasjes staan vrolijk op de vensterbank.
Wachtend op de eerste warme stralen van de lentezon...

Het patroontje heb ik gekregen van Inhaken. Ik heb het zelf een persoonlijk tintje gegeven door de rand hoger te maken.


Lente © Pluizewol - januari 2014






6 opmerkingen:

  1. Wat leuk zeg het randje zo, erg mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel In Haken.
      Het patroontje vind ik ook zo schattig. Ik ga de tulpenrand ook gebruiken en verwerken in ander haakwerk. :-)

      Nogmaals bedankt voor het delen van het patroon.
      Ben benieuwd wat er in de volgende nieuwsbrief staat :-)

      Verwijderen
  2. Wat leuk en inderdaad al zo lente-achtig!
    Bedankt voor de tip :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor je het weet is het lente ;-)

      Ik bewaar nu de glazen potjes om er een leuk haakwerkje omheen te haken.
      Deze "lente vaasjes" vind ik zo leuk, dat ik er zeker nog meer ga maken voor buiten op tafel.

      Verwijderen
  3. Leuk gemaakt zeg. Geeft me een lentegevoel.
    Groetjes,
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marja.
      Het tulpenrandje is ook zo leuk. Geeft mij ook een lentegevoel en inspiratie voor mijn haakwerk :-)

      Verwijderen