zaterdag 8 februari 2014

Kleurenkaart

Veel kennis van wol heb ik nog niet en als ik wol nodig heb koop ik meestal Phildar Cotton, Katia, Saskia,
Drops en Stylecraft DK. Hmm zijn toch meer soorten dan ik dacht.
Maar welke wol het beste is en wel of niet mooi blijft na de was....geen idee, dat ontdek je door ervaring.

De wikkels die om de wol zitten wil ik graag bewaren, dan weet ik welke kleuren er allemaal zijn.
Maar ik vind ze zo saai en ze zijn zo groot. Mijn creatieve bovenkamer heeft daar vast wel een oplossing voor.
Na een druk overleg met hier en daar geknutselde ideeën, heeft mijn creatieve ik een kleurenkaart gemaakt.

Met deze kleurenkaart kan ik alle kleuren wol bewaren.
Op de voorzijde staat de kleur vermeld en op de achterzijde staat het kleurnummer, naam van de wol en waar ik de wol hebt gekocht. De kleurenkaart is versierd met een stukje wol en een gehaakt tulpenrandje*.

Wil je ook een kleurenkaart maken? Volg dan onderstaande werkbeschrijving.

Wat heb je nodig:
- labels van karton
- wol
- haaknaald
- gatentang
- lijm
- pen 
- printer (optioneel)

Wat moet je doen:
1. Schrijf of print op de labels de kleur van de wol
2. Plak onder de naam een stukje wol
3. Schrijf op de achterkant van de label overige informatie zoals:
    kleurnummer, naam van de wol, waar je de wol hebt gekocht enz. enz.
4. Knip met de gatentang een paar gaatjes in het label
5. Haak een tulpenpatroon* door de gaatjes
6. Rijg een koortje (of een stukje wol) door de opening
7. Je kleurenkaart is klaar voor gebruik

Je kan de kleurenkaart overal voor gebruiken; ook leuk als label voor op een cadeautje.
* Patroon van de tulpenrand heb ik gekregen van In Haken

Veel plezier met je eigen kleurenkaart.


Kleurenkaart © Pluizewol - februari 2014


3 opmerkingen:

  1. Wat een leuk blog heb je,er is zo veel te zien,echt geweldig!
    Kom je ook eens bij mij kijken,of volgen,dat zou nog leuker zijn.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anita voor je complimenten.
      Ik ga zeker even bij jou kijken..... :-)

      Groeten van Mandy

      Verwijderen