zaterdag 22 februari 2014

Speldenkussen Vintalie

Een klein vintage blikje, gedecoreerd met bloemen en gouden sierrandjes. 
Het blikje is leeg en het staat op de kast naast een antieke spiegel en een antieke bijbel.

Dit kleine blikje was van mijn oma, na haar overlijden heb ik het gekregen.
Ik heb het nooit eerder gezien en ik weet ook niet waar mijn oma het voor heeft gebruikt.

Ik vind het zo'n schattig blikje dat ik er iets mee wil doen.
En zo ben ik op het idee gekomen om er een speldenkussen van te maken.
Mijn speldenkussen heb ik de naam Vintalie gegeven. Vint = Vintage en Alie is de naam van mijn oma.

Vintalie, een klein vintage blikje gevuld met een speldenkussen.


Vintalie © Pluizewol - februari 2014


6 opmerkingen:

  1. Wat een idee. Een prachtige, waardevolle herinnering die nu nog nuttig gebruikt wordt ook. Veel plezier er van!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Little Train.

      Ik ben ook trots op mijn speldenkussen :-)

      Verwijderen
  2. Wat lief echt iets van jou om er iets nuttigs mee te doen .
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook een schattig blikje.
      Zal straks ook leuk staan op het gele kastje :-)

      Verwijderen
    2. In dit blikje bewaarde oma haar zilveren thee lepeltjes

      Verwijderen
    3. Dan moet ze dat "vroeger" gebruikt hebben...ik heb het blikje nooit gezien.
      Ik weet wel dat ze in een rood met zilveren blikje haar gebaksvorkjes bewaarde.

      Leuk! nu weet ik al iets meer over het "lege" blikje. Krijgt het toch nog een bijzondere betekenis.

      Verwijderen