zondag 4 mei 2014

Cat Tapestry

Tapestry haken wordt ook wel "hard crochet" genoemd. Een speciale techniek waarbij alle draden worden meegenomen in je haakwerk. De Maya's in Guatemala gebruiken deze techniek voor het maken van tassen en kleden. In Afrika zoals in Ghana maken de vrouwen met deze techniek gekleurde mutsen en manden.
Overal in de wereld zie je deze bijzondere techniek van haken, in vrolijke kleuren en mooie figuren.

Tapestry haken is zoooo mooi, dat ik het ook wil proberen. :-)
Zo moeilijk moet het niet zijn, toch?....


Met twee draden tegelijk haken is in het begin even freubelen. De draden raken in de knoop en nog meer in de knoop...en ppff, dan de schaar er maar in.
Vol goede moed weer verder, want zo moeilijk moet het niet zijn. :-)
En zie hier, mijn eerste tapestry haakwerkje! 

Voor wie het niet goed kan zien, het is een kat ;-)


Cat Tapestry © Pluizewol - mei 2014






6 opmerkingen:

  1. Je ziet wel goed dat het een kat is hoor! Ik gebruikte deze techniek onlangs ook en vond het best tof. Je kan er mooie resultaten mee verkrijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook trots dat het mij is gelukt, Op internet vond ik een stramien om zelf motieven te ontwerpen, maar heb al ondervonden dat het met 3 of 4 kleuren toch lastiger is.
      Geduld....dat is bij tapestry een vereiste ;-)

      Verwijderen
  2. Ondanks dat je zo een beetje veel hebt gezwoegd, is het resultaat best goed gelukt !!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Danielle,

      Alle begin is moeilijk ;-) Het is mij nu gelukt om de draden uit elkaar te houden...
      Morgen ga ik een ander patroon proberen.

      Verwijderen
  3. Een simpele maar handig tip: consequent de ene draad onder de andere door halen, dus naar je toe draaien en de andere draad over de oude heen, dus van je af draaien. Zo raken de draden niet in de war.

    BeantwoordenVerwijderen