vrijdag 11 juli 2014

Halve maan omslagdoek

Hoe blij kan je zijn met wol?.....Heel blij!

Op diverse sites lees ik dat de Wibra weer Fenna wol heeft :-)

Die kans kan ik niet voorbij laten gaan....dus snel op de fiets en maar hopen dat ik niet te laat ben.

Heel even werd mijn enthousiasme een teleurstelling bij het zien van de schappen. Genoeg wol, maar geen Fenna :-(
Toch maar even navragen...en ik heb geluk er is nog 1 doos met 5 verschillende kleuren.
De keus is dan ook snel gemaakt. Neeee! niet alle 5, dat is een beetje overdreven haha.
Trots fietst ik terug naar huis met 10 bollen regenboog kleuren en 10 bollen herfstkleuren rijker.

Voor niets gaat de zon op en na regen komt altijd zonneschijn... 
Dat heb ik wel ervaren met dit patroon. Alsmaar tellen, goed kijken, haken en weer tellen, goed kijken en haken....
Maar na een middagje haken (tot de late uurtjes) en de volgende dag vol enthousiasme verder gaan is dit het resultaat: Een halve maan omslagdoek, gehaakt in de regenboog kleuren.


Luna © Pluizewol - juli 2014






42 opmerkingen:

  1. Hallo Mandy.

    Vind de schaal heel mooi geworden.
    Welk patroon heb je gebruikt?
    En waar kan ik dit vinden/kopen?

    Groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Sonja,

      Leuk om te lezen dat je mijn sjaal mooi vindt.
      Ik heb je een persoonlijke mail gestuurd het patroon.

      Veel haakplezier :-)

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Dank je wel Hennie voor het compliment.
      Ik vind de kleuren ook zo mooi.

      Een creatieve groet van Mandy

      Verwijderen
  3. Wat een mooie sjaal zou ik ook het patroon van je mogen dan kan ik ook gaan beginnen met mijn pas gekochte fenna.
    Bedankt alvast kitty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te lezen, dat je mijn omslagdoek mooi vindt.
      Ik heb je een persoonlijke mail gestuurd met het patroon.

      Een creatieve groet van Mandy

      Verwijderen
    2. Hallo mandy,
      Ik heb geen mail ontvangen van je misschien dat je hem kan sturne naar kitty1960@ziggo.nl en dat hij dan wel aan kom alvast bedankt. Je sloffen zijn ook leuk
      Kitty

      Verwijderen
    3. Goedemorgen Kitty,

      Mail is verzonden naar kitty1960@ziggo.nl.
      Veel haakplezier :-)

      Groeten van Mandy

      Verwijderen
  4. Hai Mandy,

    Hij is prachtig geworden! Welk patroon heb jij gebruikt? Ik heb er drie van Ravelry gedownload, maar kom er niet uit....

    Groet, Marina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Marina,

      Het is idd. even zoeken welk patroon het is. Tijdens het haken heb ik de Engelse beschrijving en de patroontekening gebruikt...en ook dan is het even puzzelen.

      Ik heb je een persoonlijke mail gestuurd met de patronen voor de halve maan omslagdoek.
      Misschien dat je er dan wel uit komt.

      Een creatieve groet van Mandy

      Verwijderen
    2. Hij is af! :-)
      Ik heb hem gemaakt met Phildar Folk 100 bij gebrek aan Fenna. Voor de herfst is deze kleurencombi prima, maar ik wil er nu ook nog één met vrolijker kleuren maken. Het is inderdaad een hoop getel!

      Groet, Marina

      Verwijderen
    3. Idd. het was even tellen, maar wel een leuke uitdaging met een heel mooi resultaat :-)

      Fenna tja,...zeer geliefd wol, maar je moet er heel wat voor doen om een paar bollen te bemachtigen.
      Ik had deze keer geluk en dan kan ik ze niet laten liggen ;-)
      Phildar vind ik zelf ook heel fijn haken, de Folk serie ken ik (nog) niet....dank je wel voor de tip!

      Veel plezier met je omslagdoek.


      Groeten van Mandy

      Verwijderen
    4. Hallo, ik vind de omslagdoek prachtig. Zou ik je mogen vragen naar het patroon? Zou m ook graag willen haken met de regenboog fenna.. Hoor graag van je. Groet Annekie

      Verwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedemorgen Marina,

      Ik lees dat de mail is aangekomen.
      Veel haakplezier :-)

      Groeten van Mandy

      Verwijderen
  6. Prachtige sjaal. mag ik vragen of je ook een patroon van de rand hebt. Vindt ze alleen met een bloemetjesrand

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Hilda,

    Hallo Hilda,

    Ik heb voor jou een haakpatroon voor de rand :-)
    Stuur even een privé berichtje met je email, dan mail ik je de haakpatronen.

    Creatieve groet van Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een hele mooie sjaal. Weer iets voor op mijn to-do-lijstje....
    Heb je misschien voor mij t patroon met de rand? Alvast hartelijke dank. Zou je t naar m.siekman@ziggo willen sturen? Alvast hartelijke dank
    Groetjes Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Margriet,

      Ik heb je een mail gestuurd met het patroon. :-)


      Creatieve groet van Mandy

      Verwijderen
  9. Prachtig, vooral die rand. Zou ik misschien het patroon mogen? Mijn mail: saskiafrowijn@hotmail.com
    alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Saskia,

      Een mailtje met de haakpatronen is onderweg.... :-)


      Creatieve groet van Mandy

      Verwijderen
  10. Hallo,
    Heeft u toevallig de nederlandse versie van deze sjaal. Ik kan hem namelijk alleen maar in het engels of duits vinden en kan geen patroon (symbool) haken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een Nederlandse vertaling (ooit eens gedownload via internet)
      Mocht je nog interesse hebben stuur mij dan even een privé berichtje met je email, dan stuur ik het bestandje naar je toe.

      Een creatieve groet van Mandy

      Verwijderen
  11. Hallo Mandy, zou ik ook de Nederlandse vertaling mogen.
    Ik vind de sjaal super mooi geworden.
    Hoeveel wollen heeft u gebruikt en weet u misschien ook het kleurnummer van het garen.
    groetjes Marrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Marie,

      Zou je mij een privé berichtje willen sturen met je email?, dan stuur ik het bestandje naar je toe.


      Een creatieve groet van Mandy

      Verwijderen
  12. Hoi,

    Zou je mij ook het patroon ook willen mailen? Ik vind het een supermooie omslagdoek!
    (joosjezingt@gmail.com). Ik heb al helemaal zin om te beginnen.


    Groetjes Joosje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Joosje,

      Een mailtje met de haakpatronen is onderweg :-)


      Creatieve groet van Mandy

      Verwijderen
    2. Dag mandy ,

      Wat een prachtige omslagdoek ! Zou ik alsjeblieft ook de patronen mogen hebben ?

      Alvast bedankt voor je reactie .

      Groetjes Joanita

      Verwijderen
    3. Hallo Joanita,

      Dank je wel voor het compliment :-)
      Stuur mij even een privéberichtje met je email, dan stuur ik je de patronen toe.


      Een creatieve groet van Mandy

      Verwijderen
  13. Dag Mandy ,

    Ik had je een e-mail gestuurd maar denk dat ik het niet goed heb gedaan .

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo mandy ,
    Geweldige sjaal en die kleuren gaaf !!!
    Zou je mij ook misschien het patroon kunnen sturen ( karinhols@hotmail.com)
    Alvast bedankt
    Mvg karin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Karin,

      Dank je wel voor het compliment.
      Ik heb je zojuist een mail gestuurd met het patroon.


      Een creatieve groet van Mandy

      Verwijderen
  15. Hallo Mandy,
    Super leuk je halve maan sjaal. Je raadt het vast al... zou ik ook de patronen kunnen krijgen?
    Alvast vriendelijk bedankt
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Claudia,

      Geen probleem, ik zal je de bestanden toesturen via de mail.


      Een creatieve groet van Mandy

      Verwijderen
  16. Hallo Mandy
    Ben ook op zoek naar het halve maanpatroon vind hem zo mooi zou ik ook dit patroon kunnen krijgen
    mijn e-mail is fia_v@hotmail.com
    dankjewel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedemorgen Fia,

      Geen probleem, mailtje is naar je onderweg.


      Een creatieve groet van Mandy

      Verwijderen
  17. hoi
    Super omslag doek
    Zou ik het patroon mogen kopen van u

    Riannne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedemorgen Rianne,

      Kopen is niet nodig.
      Stuur mij even een privéberichtje met je email, dan stuur ik je de patronen toe.

      Een creatieve groet van Mandy

      Verwijderen
  18. wat is dit een mooi patroon zeg, zou ik heb ook mogen, ik zou er erg blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Bianci,

      Dank je wel voor het compliment.
      Zou je mij een email willen sturen naar info@pluizewol.nl, dan beantwoord ik jou mail met het haakpatroon van de omslagdoek :-)

      Een creatieve groet van Mandy

      Verwijderen
  19. Hoi mandy
    Wat een leuk omslagdoek
    Zou je ook met mij het patroon willen delen ?
    Mijn mailadres is : ing1903@hotmail.com
    Alvast bedankt
    Gr ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het is al lang geleden, maar ik lees nu je blog. Hoeveel bollen heb je voor je patroon gebruikt? Ik heb er ook nog kunnen krijgen vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen