zondag 31 augustus 2014

Baktus sjaal

In het hoge noorden van Noorwegen tussen de gletsjers, de hoge bergen en de donkere bossen wonen twee heel kleine trolletjes, Baktus en Karius...

Batus & Karius is een Noors sprookje waar vele kinderen mee zijn groot gebracht.
Een Noorse vrouw bedacht deze namen bij een 3 puntige sjaal. Baktus is gebreid in een ribbelsteek en Karius is gebreid in een tricot steek.

Leuk! zo'n gebreide Baktus, maar ik kan niet breien :-S 
Hmm, zo moeilijk kan het patroon toch niet zijn?...

Ik ben trots! Nvele toeren heen en weer haken heb ik een Baktus sjaal...trots dat het mij is gelukt.
Mijn Baktus krijgt de naam Høst (heust), dat herfst betekend.

Høst:
Patroon: Eigen ontwerp Pluizewol
Wol: Fame Trend 669
Haaknaald: 4 mm



Høst © Pluizewol - augustus 2014





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen