maandag 3 november 2014

Deken - Vintage Teppe

Ik geniet van de herfst.
De bomen verliezen bladeren in kleuren geel, rood en bruin.
Het laatste zomerzonnetje straalt aan de grijs-blauwe lucht en de wind waait rustig tot stormachtig...

Om nog meer sfeer te proeven (en te voelen), geniet ik intussen van warme chocolademelk en kruip ik lekker warm onder mijn gehaakte deken.

Mijn nieuwe vintage teppe, een strepen deken met een golvend patroon.
De eerste 3 toeren zijn gehaakt volgens het patroon van Drops, daarna ben ik mijn eigen patroon gaan volgen.

Noorse kleuren met een vintage look is mijn kleurpallet.
Paars, ijsblauw, grijs en petrol en voor de vintage look bruin en oker.
Geen idee wat ik mij daarbij voor moet stellen, maar dat zijn de kleuren die ik wil.

Een gedurfde kleurencombi al zeg ik het zelf...soms moet je gewoon doen!
Maar na een aantal toeren begon ik te twijfelen of ik het wel mooi zou vinden.
Geen idee waarom, maar iets in mij zei dat ik gewoon door moest gaan.

Vanmiddag heb ik de laatste toer gehaakt en zie nu hoe mooi mijn deken is....
Noorse kleuren met een vintage look ;-)


Vintage teppe
Patroon: Drop 144-1

Wol: Drops Karisma 
Haaknaald: 5 mm

Vintage teppe © Pluizewol - november 2014






6 opmerkingen:

  1. super mooi geworden! Hele mooie kleuren bij elkaar. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Hennie.

      Ik vind de kleuren ook mooi, zoals ik zelf in gedachten had.

      Een deken haakt ook zo lekker weg.
      Zou er nog wel een paar willen haken. Eerst mijn Scheepjes cal, daarna zie ik wel verder ;-)

      Een creatieve groet van Mandy

      Verwijderen
  2. Echt een geweldige kleurencombi!!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te lezen dat je de kleurencombi geweldig vindt.

      Ik vind het ook een uitdaging om andere kleuren of patronen te kiezen. En dan is het een creatieve kunst om er iets moois van te maken ;-)


      Een creatieve groet van Mandy

      Verwijderen
  3. Die is echt geweldig mooi geworden!
    Mooie kleuren ook zo bij elkaar.

    Ik ben ook weer terug in blogland en ben net met een dekentje begonnen.

    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je compliment.

      Gewoon durven en door blijven haken heeft mijn twijfel over de kleurencombi weggevaagd.
      Mijn deken is geweldig en heel mooi...doet mij goed om dat van anderen te lezen.

      Leuk en gezellig dat je weer terug bent in blogland, ik ga je creatieve werkjes weer bewonderen!
      Ben benieuwd naar je dekentje :-)


      Een creatieve groet van Mandy

      Verwijderen