vrijdag 24 april 2015

Rosalie zomersjaal

Ik neem jullie mee naar een winterse dag, ergens in januari en dit stond op mijn blog:
 
Een winterse zondag, met een haaknaald in mijn hand en zomerse bolletjes wol om mij heen....

"Van de week was ik bij AH voor een paar boodschapjes en mijn aandacht trok naar het hippe theeblikje.
Die is leuk! Ik kijk er naar, pak het vast en zet het weer terug.
Mijn gedachten zijn bij het boodschappenlijstje, welke ik ben vergeten. Kriskras loop ik de winkel door; ijsthee...yoghurt...mandarijnen...kaas...brood... Heb ik alles? Ja, ik heb alles. Ik loop naar de kassa en mijn voeten nemen een korte omweg en bij het het hippe theeblikje blijf ik staan. Ik kijk er naar, pak het vast en leg het in mijn boodschappenmandje".
 
Het hippe theeblikje is mijn inspiratie voor een nieuw zomers haakwerkje.
Roze, olijfgroen en oud blauw zijn de kleuren voor mijn Rosalie sjaal, een eigen ontwerp van Pluizewol. 


We zijn inmiddels een paar maanden verder, een zomerse vrijdag, ergens in april...
Met een haaknaald in mijn hand haak ik de laatste steek van mijn Rosalie zomersjaal
De zomersjaal is af!, oké bijna af, enkel het sierrandje ontbreekt nog.
 
De gehaakte roosjes is een patroon van mijn overgrootmoeder. Trouwe volgers kennen vast wel "Pannenlappen uit Grootmoeders tijd". Hetzelfde patroon heb ik gebruikt voor de zomersjaal, vandaar de naam Rosalie; Rosa (roos) is de gehaakte roos en Alie is de naam van mijn oma.
 
Voor de nieuwsgierige aagjes blog ik alvast een paar foto's.
Een nieuwe update volgt als het sierrandje is gehaakt.


4 opmerkingen:

  1. Nou ik ben zo'n nieuwsgierig Aagje hoor ;)
    Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat maar vind de kleuren al erg mooi.
    Fijn weekend.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je compliment.
      Je moet nog heel even nieuwsgierig blijven! De rand is bijna af...volgende week mag je alles zien :-)

      Ik wil je nog bedanken voor de Liebster Award. Echt heel leuk!
      Ook deze zal ik met trots op mijn blog en website plaatsen...ben er nog druk mee bezig :-)

      Een creatieve groet van Mandy

      Verwijderen
  2. Deze sneak preview ziet er prachtig uit. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je compliment.
      Ik moet nog een klein stukje van de sierrand haken. Volgende week zie je het eindresultaat.

      Een creatieve groet van Mandy

      Verwijderen