donderdag 11 juni 2015

Ocean Breeze poncho

Drops is voor mij een grote inspiratiebron voor al mijn haakwerkjes.
Zo kreeg ik een aantal weken geleden het nieuwe magazine Drops 162.
Al bladerend zie ik weer veel te veel  en zo heb ik weer een aantal patronen
voor mijn haak to-do lijstje.
 
Het is ook maar goed dat de Drops wol-winkel maar één keer in de week open is,
wetende dat ik het ook bij Wolplein kan bestellen ;-)
 
..........zucht!


Een aantal dagen geleden ben ik begonnen met "Bohemian Blues" (Drops 162-2).
Om er zeker van te zijn of ik een poncho zal gaan dragen, ben ik met garen van Wibra
de eerste steken gaan haken. Het garen van Wibra is niet zo duur en een goed alternatief
om een "proefje" te maken.

Ik twijfelde eerst of ik de kleuren wel mooi zou vinden. Ben niet zo'n blauw type, maar die gedachten heb ik al gauw aan de kant geschoven. Steek na steek en toer na toer werd ik al gauw verrast hoe mooi het eindresultaat vorderde.
 
Vier grote granny's vormen een poncho. Ik noem het Ocean Breeze. 
Heerlijk voor de zwoele zomeravonden of een koele bries langs het strand. 


7 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi geworden! En mooie kleur hoor. Ik wist overigens niet dat er een blad is van Drops, leuk zeg.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor het compliment.

      Drops magazines zijn te koop voor €1,25. (zie bij Wolplein, Wolcafe, Hobbydoos en andere Drops leveranciers)
      Ik ken het van Jackies Atelier. Zij verkoopt Drops en ik krijg het blad cadeau bij mijn aankoop.

      Een creatieve groet van Mandy

      Verwijderen
  2. Prachtige kleuren ziet er super uit welk garen gebruik jij?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De poncho is gehaakt met 5 bollen Bianca van de Wibra.
      Een variant met Drops ga ik ook een keer maken.


      Een creatieve groet van Mandy

      Verwijderen
    2. Mandy dankjewel voor je antw ik vind de kleur echt prachtig! Is die Bianca nu nog te koop in de winkel? Ik heb deze nog niet gezien........ Zou hem graag willen, misschien heb je een kleurnummer voor mij?
      En met welke dikte haaknaald heb jij m gehaakt?

      Ik ben nu bezig met katoen en naald 5 maar denk dat het te los is....... Dus maar weer overnieuw beginnen hi hi

      Verwijderen
    3. Hallo Wendy,

      Ik heb geen idee of Bianca nog te koop is. Wellicht dat je een vestiging kan informeren.

      Op het etiket staat....
      Kleurnummer: 8049 (blauw / grijs tint)
      Partij: 5903
      Order no:5204342

      De poncho heb ik gehaakt met haaknaald 4 mm.


      Ik wens je veel haakplezier!

      Een creatieve groet van Mandy

      Verwijderen
    4. Hoi Mandy dankjewel ik ga informeren

      Verwijderen