maandag 2 november 2015

Tunisch haken

Het is geen breien en het is geen haken.
En zonder haak- of breinaald? hoe krijg je dan iets aan de haak?
Ze noemen het Tunisch haken. Breien met één lange haaknaald.
Hmm....volg je het nog?

Jaren geleden toen ik nog een klein meisje was, heb ik ooit breinaalden in mijn hand gehad. 
Een lange sjaal recht- en averecht dat ging aardig goed. Moet ook zeggen dat het daarbij is gebleven.

Ik ben een frequent haakster en dan is Tunisch haken wel even een omschakeling.
Een kleine haaknaald is ineens een lange haaknaald. En haken wordt een soort van breien.
Of zit ik er nou helemaal naast?...

Omdat ik zo trots ben op mijn eerst Tunisch haakwerkje,
kan ik het niet laten om er een sneak peek van te maken. 


En als je het niet erg vindt,
brei ik er nu een eind aan en haak ik nog even verder.

Tot de volgende haak!


4 opmerkingen:

  1. Tunisch haken? Daar heb ik mij nog niet aan gewaagd. Stel je voor dat ik dat ook leuk vind?! ;-)
    Wat een mooie bol garen, waar je mee aan het werken bent.
    Ben benieuwd naar het resultaat en welke wol het is.

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Carolien,

      Tunisch haken is leuk. Het gaat nog niet zo snel als het haken, maar toer na toer gaat het mij steeds makkelijker af. Welke wol ik heb gebruikt houd ik nog even voor me....dat zie je bij een volgende Puizewol update.

      Een creatieve groet van Mandy

      Verwijderen
  2. Prachtige kleuren en zo te zijn bijzonder garen. Het stukje tunisch haakwerk ziet er mooi uit. Ik ben benieuwd wat je ervan maakt.

    Veel haakplezier, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Margaret,

      Dank je wel voor het compliment. Ik ben ook trots op het stukje haakwerk.
      Wat het gaat worden houd ik nog even voor me....dat zie je bij een volgende Puizewol update.

      Een creatieve groet van Mandy

      Verwijderen