zaterdag 30 juli 2016

Rose Garden doily

Ik sta in een Engelse tuin met veldbloemen in zoete pastel tinten.
Dromend loop ik over een kronkelig paadje, dat mij leidt langs weelderige takken, die in een wirwar om de boomstam groeien. De geur van oranjebloesem, het geluid van een kabbelend beekje en uitzicht over een Engelse tuin met daarachter verscholen een kleine cottage, waar de luiken nog van dicht zijn.
De cottage ziet er verwaarloosd uit, de verf begint al te bladeren, het hout maakt zo nu en dan een krakend geluid en de vensterbanken zijn begroeid met mos.


Vuurvliegjes dwarrelen om mij heen, hun vleugeltjes glinsterend in het licht.
Even sta ik stil en zie een prachtige rozenstruik. Roze pioenrozen in een schilderachtig kleurenpalet en bijen die al zoemend op zoek zijn naar nectar. Ik doe mijn ogen dicht, een vleugje wind maakt een zoete rozengeur…..

Omringd door de zoete rozengeur loop ik naar de cottage en steek de oude verroeste sleutel in de deur. De deur gaat krakend open. De keukentafel is gedekt met Engels theeservies, zoete koekjes en chocolade muffins. In het midden ligt een gehaakt kleedje, gedecoreerd met een blauw vaasje met een roze pioenroos, diezelfde dag nog uit de tuin geplukt...




Een herinnering voor later
Haken gaat van generatie op generatie. Drie generaties terug, haakte mijn overgrootmoeder een  roomwitte brocante sprei. De sprei lag altijd op het bed van mijn oma. En hoe bijzonder zou het zijn als ik diezelfde sprei ook kan haken. (zonder patroon, enkel enkel de roomwitte brocante sprei als voorbeeld).

Ik ben al ruim een half jaar aan het haken en de sprei zou allang af zijn als ik een beetje had door gehaakt ;-)
Toch is mijn streven dat het voor de winter af moet zijn. Geen idee waarom, het is een gevoel.


Rose Garden doily is een onderdeel van de sprei.
En daar mag ik best mee pronken, zeg ikzelf met veel trots!
Net zo trots al mijn oma, zij kijkt "stiekem" vanaf een zonnige wolk, met mij mee ;-) 

2 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een mooi project waar je aan bezig bent. Ik ben wel benieuwd naar oma's versie en dan natuurlijk ook naar jouw versie. :-) Ik heb zo het idee, dat jij het niet enkel bij roomwit hebt gehouden. ;-)

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je de sprei gaat haken, lijkt me nog best lastig zonder patroon. Ik ben wel wel heeeel benieuwd naar de oude en nieuwe sprei :-)

    BeantwoordenVerwijderen